Przepisy podatkowe nie precyzują, jakie kroki podatnik powinien podjąć w sytuacji, kiedy chce wycofać dokonane zgłoszenia, brak jest też odpowiednich formularzy na stronie https://mdr.mf.gov.pl/#/.
Według nieoficjalnych informacji uzyskanych od podmiotu, który zajmuje się weryfikacją zgłoszeń MDR, właściwą i wystarczającą ścieżką dla wycofania zgłoszenia jest skierowanie pisma w tej sprawie do Szefa KAS za pośrednictwem platformy ePUAP (opcja „pismo ogólne”). W treści pisma należy przedstawić przyczyny wycofania zgłoszenia schematu podatkowego oraz podać numer ID wycofywanego zgłoszenia. Pismo można podpisać Profilem Zaufanym (jeśli wysyłane jest z konta zgłaszającego) lub elektronicznymi podpisami osób działających w imieniu danego podmiotu (zgodnie z reprezentacją lub udzielonym pełnomocnictwem).
Informacja z 27.05.2021
W dniu 14 maja 2021 r. na stronie Ministerstwa Finansów zostało opublikowane wyjaśnienie dotyczące składania informacji o schematach podatkowych MDR-1. Ministerstwo Finansów poinformowało, że z uwagi na powstanie Centrum Kompetencyjnego w Olsztynie organem właściwym do korespondencji w zakresie schematów podatkowych MDR- 1 jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie (link: https://www.podatki.gov.pl/mdr/wyjasnienia-mdr/wyjasnienia-dotyczace-schematow-mdr-1/).
W świetle powyższego należy wskazać, że również pismo o wycofaniu zgłoszenia schematu MDR-1 należy kierować w formie elektronicznej do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie.