Jak wycofać zgłoszenie schematu podatkowego (MDR-1)?

22.04.2021 / MDR

Przepisy o schematach podatkowych (MDR) obowiązują wprawdzie od 1 stycznia 2019 roku, wprowadzone normy są jednak na tyle skomplikowane i niejasne, że podatnicy nadal mają poważne trudności z ich interpretacją oraz stosowaniem. Po ponownej analizie może pojawić się zatem potrzeba wycofania zgłoszenia schematu, który został już zaraportowany do Szefa KAS.

Przepisy podatkowe nie precyzują, jakie kroki podatnik powinien podjąć w sytuacji, kiedy chce wycofać dokonane zgłoszenia, brak jest też odpowiednich formularzy na stronie https://mdr.mf.gov.pl/#/.

 

Według nieoficjalnych informacji uzyskanych od podmiotu, który zajmuje się weryfikacją zgłoszeń MDR, właściwą i wystarczającą ścieżką dla wycofania zgłoszenia jest skierowanie pisma w tej sprawie do Szefa KAS za pośrednictwem platformy ePUAP (opcja „pismo ogólne”). W treści pisma należy przedstawić przyczyny wycofania zgłoszenia schematu podatkowego oraz podać numer ID wycofywanego zgłoszenia. Pismo można podpisać Profilem Zaufanym (jeśli wysyłane jest z konta zgłaszającego) lub elektronicznymi podpisami osób działających w imieniu danego podmiotu (zgodnie z reprezentacją lub udzielonym pełnomocnictwem).

Na ewentualne pytania w tym zakresie chętnie odpowiedzą autorzy artykułu:
Katarzyna Przewłocka
Partnerka Taxpoint
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tomasz Guzik
Konsultant Taxpoint
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.