Co nowego?

Najbardziej oczekiwaną zmianą, którą przyniosła Tarcza 4.0 jest możliwość wystąpienia przez pracodawców z wnioskiem o dofinansowanie kosztów wynagrodzeń pracowników z FGŚP także w przypadku, gdy pracownicy ci nie zostali objęci przestojem lub obniżonym wymiarem czasu pracy.
Najważniejsze warunki uzyskania dofinansowania:
- spadek obrotów w związku z COVID-19 nie mniej niż o 15% / 25% (w zależności od przyjętego okresu porównawczego),
- brak zaległości w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Pracy lub Fundusz Solidarnościowy do końca trzeciego kwartału 2019 r.,
- brak zagrożenia upadłością,
- nieprzekroczenie przez pracowników objętych wnioskiem pułapu 300% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia z poprzedniego kwartału (obecnie 15 994,41 zł),
- brak wypowiedzenia umowy o pracę z przyczyn niedotyczących pracownika w okresie pobierania świadczeń.
Wynagrodzenia pracowników objętych wnioskiem podlegają dofinansowaniu do wysokości połowy kwoty wynagrodzenia brutto, jednak nie więcej niż 40% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia z poprzedniego kwartału, maksymalnie przez okres 3 miesięcy.
Stwarza to możliwość złożenia wniosku o dofinansowanie także przez tych przedsiębiorców, którzy odnotowali odpowiedni spadek obrotów w związku z COVID-19, ale nie mają możliwości modyfikacji warunków pracy i płacy (np. z uwagi na brak zgody pracowników / organizacji związkowych).

Zachęcamy do lektury czerwcowego wydania informatora podatkowego Tax Point of View (http://www.taxpoint.pl/pl/aktualnosci/tax-point-of-view).
W tym numerze:
- Skromna pomoc antykryzysowa dla dużych przedsiębiorców
- Programy pomocowe z funduszy UE na przeciwdziałanie negatywnym skutkom COVID-19
- Kontrowersje wokół przetwarzania danych wrażliwych pracowników w związku z COVID-19
- JPK_VAT z deklaracją – kolejne odroczenie zmian oraz wątpliwości dotyczące struktury
- Zmiany w przepisach dotyczących raportowania schematów podatkowych (MDR)

W środę 24 czerwca br. odbyło się kolejne webinarium w ramach nowego cyklu szkoleniowego „Taxpoint Bistro”, podczas którego w porze lunchowej, w niezobowiązującej atmosferze opowiedzieliśmy o wyzwaniach związanych z pracą zdalną w zakresie przepisów prawa pracy, RODO i PIT. Naszymi ekspertami byli Aleksandra Dyrek-Orlando i Marcin Radwan.
Cykl spotkań „Taxpoint Bistro” jest adresowany dla wszystkich przedsiębiorców i służy praktycznemu wyjaśnieniu wątpliwości podatkowych o różnorakiej tematyce. Zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnym webinarium pt. „Nowe obowiązki w zakresie cen transferowych – formularz TPR i oświadczenie zarządu”, które odbędzie się 8 lipca br.
W przypadku chęci bezpłatnego udziału w spotkaniach Taxpoint Bistro, zachęcamy do dokonania zgłoszenia na e-mail:
„Wyrażam zgodę na przesyłanie mi przez spółkę Taxpoint sp. z o.o. na podany przeze mnie adres e-mail informacji o organizacji webinarium Taxpoint Bistro. W każdym momencie mogę wycofać zgodę, kontaktując się z Taxpoint sp. z o.o. mailowo na adres:
Informację o przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć pod linkiem: https://www.taxpoint.pl/RODO/006_Klauzula_informacyjna_Taxpoint_Bistro.pdf.

Miło nam poinformować, że po raz kolejny Taxpoint został zaproszony przez Comarch do współudziału w internetowym seminarium. Partner Taxpoint, Marcin Radwan, w ramach cyklu „Nowoczesne biuro rachunkowe – obsługa klientów online” w dniu 3 czerwca współprowadził webinarium dotyczące zmieniających się przepisów podatkowych.

Pojawił się projekt wsparcia dla pomiotów strefowych w związku z kryzysem pandemicznym. Propozycja ta jednak jest zdecydowanie niewystarczająca biorąc pod uwagę sytuację tych przedsiębiorców. Zapraszamy do lektury artykułu w Rzeczpospolitej zawierającego wypowiedź Anny Strzeleckiej – specjalistki od tematyki strefowej w naszej firmie.

Miło nam poinformować, iż zgodnie z corocznym rankingiem firm doradztwa podatkowego przeprowadzanym przez Rzeczpospolitą, zostaliśmy zwycięzcami w kategorii Regiony, jako kancelaria zatrudniająca największą liczbę osób z uprawnieniami doradcy podatkowego w Małopolsce.
Cieszymy się, że jesteście z nami!

Jako firma od lat specjalizująca się we wspieraniu przedsiębiorców działających na terenie specjalnych stref ekonomicznych dostrzegamy liczne trudności, z którymi ci przedsiębiorcy musza się borykać w wyniku kryzysu pandemicznego. Doradzamy w kwestiach dotyczących utrzymania inwestycji, a także pomagamy w procesie zmiany zezwolenia i decyzji o wsparciu. Ponadto, sygnalizujemy w różnych mediach specyficzną i trudną sytuację tych podmiotów, czego przykładem są:
- prowadzony przez nas blog Polska Strefa Wątpliwości (https://polskastrefawatpliwosci.blogspot.com/2020/04/strefom-potrzebna-jest-specjalna-tarcza.html);
- nasz głos w prasie (https://www.rp.pl/Podatek-dochodowy/304229905-Tarcza-antykryzysowa-cala-Polska-wielka-strefa-klopotu-inwestora.html);
- prowadzone webinaria dla podmiotów strefowych (https://www.facebook.com/krakow.kpt/videos/2252871208354763/).

Jako firma jesteśmy bardzo aktywni we wspieraniu naszych klientów w zakresie pozyskiwania wsparcia w ramach tzw. tarcz antykryzysowych. Świadczymy usługę Pogotowia Taxpoint a ponadto uczestniczymy w licznych webinariach (poniżej załączamy link do jednego z nich).
KPT Webinarium – Tarcza Antykryzysowa https://www.youtube.com/watch?v=5EzDPHVAwcs

3 kwietnia 2020 r. we współpracy z Comarch mieliśmy przyjemność poprowadzić dla Państwa webinarium poświęcone zmianom w nowej strukturze JPK_VAT (JPK_V7). Dziękujemy wszystkim za udział i aktywność na czacie!
Bezpłatne nagranie z webinarium dostępne jest pod poniższym adresem:
https://webinary.comarch.pl/jpk-v7-wazne-zmiany-dla-platnikow-vat/

Miło nam poinformować, że kolejny raz we współpracy z Comarch Doradcy Taxpoint będą uczestniczyli w webinarium podatkowym. Tym razem tematem prezentacji będą zmiany w zakresie tzw. JPK_VAT tj. nowej struktury raportowania VAT.
Po szczegółowe informacje zapraszamy na poniższą stronę internetową:
https://webinary.comarch.pl/jpk-v7-wazne-zmiany-dla-platnikow-vat/